Tällä sivustolla käytetään evästeitä ja muita seurantatekniikoita tarjoamaan sinulle palveluja, parantamaan palvelujen suorituskykyä ja toiminnallisuutta, analysoimaan tuotteiden ja palvelujen käyttöä sekä auttamaan mainonnassa ja markkinoinnissa.

Evästekäytäntö   Tietosuojailmoitus

REKLAMAATIOT JA PALAUTUKSET

Tuotereklamaatio

  • Jos tuotteessa ilmenee vika, täytyy siitä ilmoittaa välittömästi OY ESABin vastaavalle myyjälle tai ESABin jälleenmyyjälle, kuitenkin viimeistään kahdeksan päivän kuluttua virheellisen tuotteen avaamisesta. Myyjä kirjaa tarvittavat tiedot reklamaatiosta.
  • Myyjä ilmoittaa asiakkaalle mahdollisista lisätutkimuksista, toimenpiteistä ja siitä, miten tavara tai osa siitä palautetaan. Palautuksesta on aina etukäteen sovittava ESABin myyjän kanssa. Asiakaspalvelu toimittaa asiakkaalle palautuskaavakkeen. Palautus ei vielä tarkoita sitä, että reklamaatio on hyväksytty.
  • Jos reklamaatio hyväksytään, hyvitetään asiakasta hyvityslaskulla.
  • ESABin lisäaineilla on kuuden kuukauden takuu.
  • Jos kyseessä on ESABin konetuote, jolla on takuu voimassa, käsitellään tapaus ESABin takuurutiinien mukaisesti. Tällöin yhteydenoton voi tehdä myös suoraan ESABin valtuutettuun huoltoliikkeeseen.


Toimitusreklamaatio

  • Asiakkaan on tarkistettava, että saapuva toimitus on vahingoittumaton ja että se vastaa pakkauslistan  tietoja.
  • Jos toimituksessa huomataan puutteita jo tavaraa purettaessa, täytyy siitä tehdä merkintä rahtikirjaan ja ilmoittaa ESABin asiakaspalveluun välittömästi, kuitenkin korkeintaan kahdeksan päivän kuluttua.
  • ESAB hyvittää puuttuvan tai ESABin toimesta väärin toimitetun tuotteen.


Kuljetusreklamaatio

Rahtivapaat toimitukset:

  • Kuljetusvahingossa on asiakkaan merkittävä huomautus rahtikirjaan yhdessä kuljettajan kanssa ja ilmoitettava siitä välittömästi ESABin asiakaspalveluun joko puhelimitse numeroon (09) 547 761 tai sähköpostilla tilaus@esab.fi


Palautussäännöt

  • Palautus voi johtua reklamaatiosta tai muusta sopimuksesta ESABin ja asiakkaan välillä.
  • Asiakkaan täytyy saada palautuskaavake ESABin asiakaspalvelusta ennen palautusta.
  • Tuotteita, jotka eivät kuulu ESABin vakiovalikoimaan, ei palauteta.
  • Kaukokiito noutaa palautuksen viikon kuluessa palautuskaavakkeen saapumisesta.
  • Palautusnumero on voimassa 14 päivää, jona aikana se on jätettävä Kaukokiidon kuljetettavaksi.
  • Tuotteet palautetaan alkuperäispakkauksessa ja ne on pakattava kuljettajan hyväksymällä tavalla. Mahdollisista kuljetusvahingoista, jotka johtuvat puutteellisesta pakkauksesta, veloitetaan asiakasta.
  • Palautuksista, jotka tapahtuvat kuukauden sisällä laskun päivästä ja johtuvat asiakkaan virheestä, vähennetään 25 % tavaran arvosta. Palautuksista, jotka ovat vanhempia kuin  kuukauden, vähennetään  50 % tavaran arvosta.
  • Palautettava tavara hyvitetään sen mukaan, mitä on sovittu, mutta vasta sitten, kun tavara on vastaanotettu, tarkistettu ja hyväksytty meidän varastossamme. Varaamme oikeuden mahdolliseen lisävähennykseen sen lisäksi, mitä on ilmoitettu palautusnumeron annon yhteydessä, jos tavara ei ole saapumishetkellä täydellisessä kunnossa ja sitä ei voi myydä eteenpäin.
  • Jos tuotteen nettoarvo alittaa 150 euroa, ei sitä palauteta eikä hyvitetä asiakkaan virheen ollessa kyseessä. Asiakasta hyvitetään jos ESAB on aiheuttanut virheen.
  • Jos palaus johtuu asiakkaan virheestä, maksaa asiakas  palautusrahdin.
  • Tuotteet, jotka palautetaan ilman palautuslupaa, toimitetaan takaisin asiakkaalle.

 

 


tmp image flex template
x
x

x

Loading..